сряда, 18 януари 2012 г.

Мюфтията в Разград отрича да е бил агент на ДС

“Не съм служил на Държавна сигурност”, заяви днес в Разград главният мюфтия Мустафа Алиш Хаджи по повод оповестената от Комисията по досиетата информация за негово агентурно минало. По думите му тази информация за него не е новина, защото за първи път е обвинен и обявен като служител на Държавна сигурност през 2006 година.

“От тогава насам аз съм избиран три пъти за главен мюфтия и не виждам нещо да се е променило по отношение на мюсюлманите към мен и аз лично не отдавам значение на този въпрос”, коментира висшия мюсюлмански духовник.

Мустафа Хаджи обясни , че не е служил на Държавна сигурност, но в периода от 1986 до 1989 г. е бил викан многократно в милицията и е писал обяснения за своята нерегламентирана според тогавашните закони религиозна дейност.

През това време той е бил обучаван за духовник и в същото време тайно е възпитавал деца в религиозна дейност. “След падането на комунистическия режим не съм викан, а периодът, който се посочва в медиите, е от 14 ноември 1989 г., в продължение на около два месеца. Не мога да кажа как съм попаднал в документите на Държавна сигурност, защото не съм се интересувал”, добави Мустафа Хаджи.

Той разказа, че като ученик в техникума по горско стопанство бил възпитаван за духовник. През това време намалили поведението му и искали да го преместят в друго училище, но не се е стигнало дотам. Хаджи бил викан на разпити и в казармата, при обиски в дома му били иззети религиозни книги, касетофон и касети. Обяснения давал и бащата на духовника, който даже не бил религиозен.

Според Мустафа Хаджи всичко това е история, от която трябва да се извлече поука, без да се търси мъст и да се гледа напред.

“Не търсим мъст, готови сме да дадем прошка на всички, които са обявени за агенти и доносници, допълни той. Ако постоянно продължаваме да се връщаме назад и да се занимаваме с делата на хората от миналото означава, че ще пропуснем много неща, допълни Мустафа Хаджи.

Днес Хаджи бе гост на срещата с имамите и председателите на мюсюлманските настоятелства в районно мюфтийство в Разград. По думите на районния мюфтия Мехмед Аля основните акценти на днешната среща са били свързани с актуалното състояние на мюсюлманското вероизповедание, задължениеята на председателите и секретар-касиерите на мюсюлманските настоятелства, дейността на имамите и др. организационни въпроси.

ТОП НОВИНИ

1 коментара:

Анонимен каза...

Който е на власт, с него съм и аз.

Публикуване на коментар

Неуместните и нецензурните коментари ще бъдат изтривани.

Последни публикации

Най-четени

Случайни статии